Over mij
Rachel
Ik, Rachel Naron (1969), ben opgegroeid op het platteland samen met mijn ouders en mijn broer. Na het VWO studeerde ik aan de Rijks Universiteit Groningen en ben vanuit een studie rechtsgeleerdheid overgestapt naar de Pedagogische Academie voor Basisonderwijs (Pabo).
Nieuwsgierig
Leren, educatie, lesgeven, begeleiden, coachen zit mij in het bloed. Daar ik uit een onderwijsfamilie afkomstig ben. Naast lesgeven en onderzoek doen, heb ik mij bekwaamd in het leiding geven op basisscholen en ben zowel als directeur als teamleider werkzaam geweest en ben geregistreerd schoolleider. De opleiding ‘leiding geven aan een lerende organisatie’ en mijn master ‘toegepaste onderwijskunde (NCOI)’, hebben mij van veel kennis voorzien, die ik steeds weer kan toepassen. Echter, het was het net niet helemaal. Ik miste wat. Welke mens en kind en maatschappij diende ik? Waar zit het hart van de organisatie? Het professioneel kapitaal dat is toch de mens in de organisatie! Waar gaat mijn hart sneller van slaan? Veel verwondering dus. Mijn reis gaat voort!
Verwondering
Zodoende heb ik mij, naast het leiding geven, verdiept in het coachen en begeleiden van mensen in hun persoonlijke processen en transformatie. De opleiding tot transformatiecoach bij WELopstellingen en de opleiding tot Beeldcoach bij Christine Brons hebben mijn werk en leven verrijkt. Opvoedings-en onderwijsvraagstukken hebben mijn interesse en ik heb me zodoende bekwaamd in ‘opvoedopstellingen’ als zodanig geregistreed bij het SION. Het diepe besef dat mijn familiesysteem grote invloed heeft op mijn leven en mijn keuzes, is altijd aanwezig als liefdevolle basis. Dit besef neem ik mee in mijn werk, coaching en onderwijs, waarbij de organisatie ook een systeem is waarin deze krachtenvelden een rol spelen.
Verbinding
In mijn bedrijf TryAngleCoaching, gestart in 2011, kan ik mijn talenten en kennis samenvoegen en inzetten voor (persoonlijke) veranderingsprocessen in opvoeding, onderwijs, werk en leven. Eerst stil staan, om vervolgens verder te gaan.
Mijn drive
Mijn drive in de werkzaamheden is ‘een leven lang leren’. Het is de ontwikkeling die nooit stopt en altijd ‘klopt’ Het is ‘ de lerende mens’, het zijn de leerlingen, de spelende kinderen. Ja! De spelende kinderen, opdat zij de toekomst met open vizier in mogen gaan en begeleid worden op hun pad door gezonde, vitale, zelfbewuste volwassenen, die ook nog kunnen spelen. Als jij, als mens, aan jouw eigen ontwikkeling werkt, heeft het kind, in jou of om jou heen, daar baat bij.
Een ‘schone’ wereld voor ieder kind. Tenslotte zijn we allen mensenkinderen.”
Bewegen
In mijn privéleven houd ik mij als ‘beweeggraag’ mens bezig met sport en bewegen. Vooral buiten in de natuur wandel en fiets ik graag. Ik mag graag de wereld ontdekken, reizen, poëzie lezen en schrijven. Ik houd van stroming alom!
Belangrijke waarden in mijn werk en mijn leven zijn:
speelsheid en enthousiasme
vrijheid en integriteit
Kwaliteit, verwondering en vooral verbinding!
Rachel heeft gevoel voor humor, relativeringsvermogen en bovenal zeer deskundig en in haar liefdevolle begeleiding. “Ik wind er geen doekjes om, ik ga voor kwaliteit en professionaliteit met tact en geduld.”
Elly zegt over mij het volgende:
” Jij hebt mij erg geholpen in mijn eerste jaar als leerkracht.
Ik kwam in een situatie waarbij ik mij letterlijk en figuurlijk tegen de muur gezet voelde.
Wij zijn toen een traject gestart om mij weer sterker te gaan voelen en vooral zekerder.
Na veel oefeningen en inzichten door middel van familieopstellingen en observaties in de klas, kwam er inzicht en lucht.”“De rust en de duidelijkheid die jij gaf tijdens onze afspraken waren heel fijn. Ook merkte ik dat je dit graag doet en mensen echt wil helpen in hun ontwikkeling als mens en professional.
Na coachingstraject heb ik regelmatig van jouw kennis en expertise mogen gebruikmaken. Ik kan ook nog steeds bij jou terecht met mijn vragen.”
“Dank je wel!
Ik ben zeer blij dat jij en jouw coachingsbedrijf op mijn pad zijn gekomen.”